söndag 31 oktober 2010

Helgen...

Många timmar i ishallen har det varit den här helgen.
Victor gjorde dubut som domare i går här i Sunne. I Peters gamla domartröja sen 90 talet... Cirkeln är sluten kanske man kan säga...Peter har också spelat hockey, men det var som domare, ganska högt upp i serien han gjorde karriär- precis innan han träffade mig. Victor skötte hursomhelst sin uppgift med bravur när han dömde kanttarna som var födda 2002- och för det fick han 140.- Pengar han är riktigt stolt över att själv ha tjänat ihop.

Idag söndag har han spelat hockey i Forshaga. Tyvärr fick de styk med 5-3, men det spelar inte så stor roll. Det är så kul att se dem på isen oavsett reultat.
Victor åkte på en rejäl tackling bakifrån av en Forshaga spelare... Han flög med huvudet före in i sargen och blev liggande dyr stilla ett bra tag...mitt hjärta flög upp i halsgropen och jag han tänka både hjärnskakning, bruten nacke och avslaget nyckelben innan han började röra på sig...DET är den stora nackdelen med den här sporten...att det är så himla tuffa tag. För min del finge de gärna förbjuda all typ av kroppskontakt...

Annars har helgen varit lugn och skön! Vi var bjudna till mamma igår kväll på god mat och bad i tunnan. Det var riktigt trevligt och skönt!

Nej, nu ska jag åka och handla och fylla på kyl och skafferi. Barnen har höstlov i veckan, och det är bäst att de har något att äta nu när de ska vara ensamma hemma på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar