torsdag 28 oktober 2010

Vissa dagar....

...vill jag bara dra täcket över huvudet och försvinna från jordens yta!

Igår var en sån dag.

Och ni som inte vill läsa om mina negativa upplevelser kan surfa vidare nu.

Anledning nr 1.

Jag hade löneförhandling på jobbet- som jag för övrigt hade dett fram emot jättemycket- och jättelänge. Skriver inte mer än så...jag tror ni fattar vad jag menar...jag är inte nöjd.

Anledning nr 2

Eftersom jag var riktigt depp igårkväll kände jag att jag ville tröstäta några gräddkolor. Jag tyckte jag var riktigt värd de där kolorna efter allt som varit.
Men det skulle jag inte gjort... en tand gick sönder av de sega kolorna. En 5.e del av en kindtand bara lossnade. Och tanläkaren har tid först nästa vecka...som tur är så gör det inget ont. Men jag är så rädd att den ska paja ännu mer, så därför äter jag bara mjuka lätttuggade saker nu.
Gissar att det inte blir en billig historia hos tandläkaren heller...

Anledning nr 3

Pixi har haltat på ett bakben ganska länge efter att hon blivit "tappad" i golvet av Julia. Av misstag naturligtvis. Och det var abslout inte meningen.
Vi har varit till veterinären med henne och kollat- och han gissade på ett uttänjt ligament, som kommer att självläka med tiden.
Och igår kväll när jag skulle ta kvällskissen med henne var hon så trött att jag bärde ut henne. Och precis när jag skulle sätta ner henne så sprattlar hon till- och dunsar i gräsmattan. Och haltar sen dess på frambenet.

Efter det gick jag och la mig fast klockan inte var mycket. Jag vågade- och ville inte vara uppe längre. Ville få ett slut på en riktigt dålig dag.

3 kommentarer:

  1. Men gumman, vilket jobbig dag du har haft. Hade jag varit närmare så hade jag kramat om dig. Allt på samma gång! Ibland kommer droppen som gör att bägaren rinner över... Allt jobbigt man går igenom gör en ändå till en starkare människa, men det är ju en klen tröst mitt i allt. Vill du prata vet du var jag finns...

    SvaraRadera
  2. Tack Lena. Din omtanke värmer- på riktigt!

    SvaraRadera
  3. USCH vilken skitdag det låter som!!!
    Hoppas att det var en engångsförteelse och att det blir MYCKET bättre framöver!!

    SvaraRadera