måndag 25 oktober 2010

Vad gör jag...

kanske ni undrar, iallafall ni som är in här och kikar lite nu & då. Varför bloggar aldrig människan!!!???

Jag vet att det inte duggat tätt mellan inläggen på sistone, men nu lovar jag bot och bättring -från och med idag.

I fredags var det begravning för Peters pappa Rune. Och nu när hela den historien ligger bakom oss, så ska det förhoppningsvis bli lite lungnare hemmavid.
Det är mest Peter som roddat med allt runtomkring begravningen, men ni vet... Tankarna finns för det mesta på annat håll...

Vi har varit hemma mest hela helgen och bara myst. Jag har äntligen fått tummen ur och målat om en skänk som står i matrummet som varit mörkbrun. Barnen tyckte det var jättekul och hjälpte gärna till.

Jag glömde ta "före" bilder...så ni får bara se slutresultatet, som jag för övrigt är supernöjd med!





Peter har målat om en "stubbstol" som han ärvt från sin mamma och pappa.
Den var helt furufärgad förut...men nu fick den också bli vit. Den står också i matrummet, och i den ska vi ha pappers och tidnings samling. När den är full är det enkelt att bara tömma och åka till återvinningen. Jag ska försöka hitta en liten fårskinns fäll att lägga i den, så blir den lite mysigare att vila ändan på.



Och så har jag sytt en gardinkappa till köksfönstret. Inte alls komplicerat- Bara 1 meter tyg och 4 sömmar, så var den klar. Ibland är det det enkla som blir finast=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar