måndag 18 oktober 2010

Stockholm

Den här helgen har vi varit i Stockholm, och lyxat oss något alldeles förskräckligt!
Vi har bott på Hotell, sett på Ugglas show på China teatern, och ätit väldigt god mat.

Så skönt att få komma iväg, och bara vara ett par dagar. Vårt sällskap för helgen var Ronny & Lena.


Vi hade tur och fick två speciella Beatles rum som fanns på hotellet.
Tydligen hade Beatles bott i just de här två rummen, för längesen.

Nu vet jag inte om jag riktigt kände någon nostalgi över detta, men rummen var jättesnyggt designade med stora fototapeter, och inramade skivor och EP´s.







På eftermiddagen var vi på Ugglas show, som heter Hits, Humor, Dans & lite naket...ni kan läsa mer om den HÄR




Kan varmt rekommenderas! Så rolig!
Mycket tack vare Annika & Per Adersson...vilken otroligt skön humor de har!




Peter och jag på revyn. Och jag har alldeles för mycket läppstift på mig, ser jag nu...




På kvällen åt vi middag på det här mysiga stället i Gamla Stan.



På Peters tallrik låg biff med pepparsås. Det var gott enligt honom. Själv åt jag kalvfile, pot gratäng och murkelsås. Inte så dumt det heller.



VÄLDIGT mätta människor!




Lite shopping hann vi oxå med. Lena fann ett par superfina svarta stövlar. Se så nöjd hon är med sina nya stövlar som ligger i påsen=)




Jag shoppade också, på Stockholm Quality Outlet, lite stumpbyxor och annat som behövs nu när det blivit kallt.
Och så hittade jag en butik som hade mitt favvo märke "Soaked in Luxury"- med 50% på ALLT!!!

Gissa om jag fyndade! Och jag shoppade så jag alldeles glömde bort tiden, och att de andra väntade på mig på ett cafe....
Och mobilen var inte på...Ronny Lena och Peter startade ett litet drev efter mig i affärerna, men tillslut kom jag tillrätta av mig själv, typ 25 minuter försenad...
Är det bara jag som tycker tiden stannar när man får gå i affärer...

1 kommentar:

  1. HEJ MIA. OJ VAD MYSIGT OCH KUL NI HAFT I STOCKHOLM,DET ÄR HÄRLIGT ATT KOMMA IVÄG EN HELG PÅ ROLIGA SAKER.MATEN SÅG HELT FANTSTISKT GOD UT. KUL ATT NI BODDE I ETT BEATLESRUM.

    SOLEN SKINER IDAG HÄRLIGT. TOG EN PROMENAD ÖVER 1 TIMMA IDAG MED BROLLE.VA TILL ÄMTERVIK OCH HJÄLPTE TILL. WOW VILKEN FIN HUNDGÅRD HAN HAR DEN HUNDEN. MÅNGA KRAMAR TILL DIG

    DET BLIR MIDDAG OCH BAD I TUNNAN HÄR I HELGEN

    SvaraRadera