torsdag 12 augusti 2010

Ute på fältet- igen!

Efter månader inne på jobbet, utan något tältbyggande för min del, var det dax att lufta arm musklerna som blivit lite förtvinade. Även om jag är en flitig besökare på gymmet, så är det inte alls samma muskler som används när man lyfter tunga stänger, eller drar tunga dukar.
Pontus och jag åkte till Orsa igår för att bygga en Stratus, som restaurangtält till Dalarnas jakt & fiskemässa på Orsa Grönklitt.

Och så här blev resultatet...visst blev det fint!



Dagens andra bygge gjorde vi i Stöllet. Det var en Cirrus 40 som vi lyfte upp i ett nafs...nästan=)



Där glömde jag att ta kort på tältet och kom på det precis när vi åkte iväg...ett kort från bilen får väl duga tänkte jag, men då lyfte Pontus armen för att vinka hejdå till kunden. Så tyvärr får ni bara se topppen på det tältet=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar