torsdag 12 augusti 2010

Pixi, snigeljakt & lite annat

Här kommer några rykande färska bilder på Pixi.

Vad säger ni, har hon växt något? Det tycker vi!







Peter har varit på snigeljakt ikväll.

Vi har de äckliga mördarsniglarna i vår trädgård, och tyvärr har vi varit lite slarviga med att plocka bort dem i sommar...vilket fått till följd att de är ÖVERALLT!
Peter var ute och plockade i ungefär en kvart förut, och fick i hop några hundra. Bara sådär!
Jag kan trampa över dem i flera dagar, men när jag ser någon som är oxch mumsar på min blommor- då jäklar! Då blir jag riktigt arg!




Som vanligt var Peter tvungen att vifta med snigelhinken framför näsan på mig. Det luktar illa & det ser så äckligt ut, en riktig sörja Urk!




När jag var ute i trädgården och sprang med kameran fick jag syn på hallonhäcken...där växer massor av hallon nu - igen! De måste vara inne på andra andningen för nu har de gett bär i snart en månad.

Vi har varit duktiga och plockat av en massa förut, och gjort både sylt och hallon likör. Så nu har jag ingen lust att plocka mer...annat än för att stoppa direkt i munnen förståss=)



Nämen, ser man på...här har det ploppat upp tegelstenar ur backen bakom hallonhäcken....Det betyder att första seget mot ett växthus är taget! Peter har själv plockat stenarna idag....



Här...det ser ut som en riktig spökstad, men är Deje gamla bruk som håller på att rivas.



Han klättrade omkring bland allt "bröte" i en och en halv timma, och fick ihop 97 tegelstenar, resten var skadade.
Sen gav han upp!
Resten av stenarna köper vi istället, och får hemkörda. Tid är också pengar...

Så, det var min onsdag... Eller den är inte riktigt slut än.
Jag ska strax ta en riktig långpromenad med min vän Ulrika.
Vi har försummat varandra hela sommaren, så nu ska vi ut på en riktigt lång kvällspromenad och skvallra hejvilt & bränna kalorier samtidigt.

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar