måndag 9 augusti 2010

Så...

...nu är jag tillbaks vid tangenterna efter helgen. Ja, jag vet att jag är usel att skriva på helgerna, men det händer så otroooligt mycket annat då som jag inte vill missa.

Några soltimmar tex...



Därför får det bli en liten resume såhär i efterhand.

I lördags var jag på Packmopedsturnen i Rottnerosparken. Supermysig konsert, med en del artister som jag normalt sett aldrig lyssnar på annars. Men i det här sammanhanget gillade jag dem skarpt!
Det var Göran Samulesson, Dregen, Sara Löfgren, Ola Magnell och Plura som körde en mix av sina egna och andras låtar. Vädret var underbart varmt & skönt, sällskapet toppen, och stämningen skön och avslappnad. En toppenkväll med andra ord!





Närbild på Lena & mej...



Min mamma fyllde år i fredags, och ikväll passade jag & Julia på att gratta henne. Hon bjöd som vanligt på god mat, och en jättegod tårta.



Pixi fick följa med (det var hennes första utflykt med oss) och hon utforskade nyfiket deras hus, och bajsade på köksmattan, vilket ingen mer än jag & Julia såg, hihi. Och mamma, det blev ingen fläck. Lovar!



Idag blev Pixi vägd för första gången- och hon väger hela 1,3 kilo!!!
Det ni! Nu vet jag iofs inte exakt hur mycket hon har ökat sen hon flyttade in till oss, men jag antar att det är något hekto.
Jag ser hur hon växer från en dag till en annan, och konstigt vore annars, med hennes aptit...
Hon äter hela 4 ggr / dag...bara 1½ msk varje gång med ändå...hennes magsäck rymmer inte så mycket mer.
Jag är så glad att vi äntligen skaffat en hund.
Hon gör verkligen min dag när jag ser henne på morgonen.
Hon är bara SÅ lycklig över att se mig, och fullkomligt överöser mig med pussar, och glada skutt. Likadant är det om man varit på toa i 5 min. Hon är lika glad att se mig då också. Och alla andra i familjen också.
Och vet ni vad...jag tror hon har en alldeles speciell favorit här i huset... Och det är inte helt oväntat Peter!

Hennes svans viftar alltid lite extra när han kommer hem=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar