torsdag 5 augusti 2010

The Office dog!

Den här veckan har Pixi varit med på jobbet flera dagar, varav en heldag. Hon verkar tycka att det är helt OK att leka ett tag, gosa i Lenas knä en stund, och sen SOVA. För det är det hon gör mest av allt här på jobbet.
Hon är väldigt tyst av sig, så hon stör inte när man har kundsamtal som tur är.
Fast förut pep hon till när jag stoppade in henne i buren för en tupplur. Naturligtvis ringde det precis då, och kunden frågade om vi hade papegojjor på jobbet=) Jag sa som det var, att det var en valp som pep lite. Han var tursamt nog en riktig hundkännare, och bjöd självmant på en massa tips på hur hundar sover bäst... Ibland har man tur! Nu är ju Pixi en riktig sömntuta, men om det ändrar sig kan det vara bra att ha ett ess i rockärmen...

Det här är hennes favorit ställe på jobbet...i mitt knä. När hon lägger sig där så somnar hon bums! Allra bäst trivs hon när jag drar in benen under skrivbordet...då blir det endast några centimeter mellan henne och skrivbordets underkant...trångt och mysigt!




1 kommentar:

  1. Åh finaste Pixi, jag är så kär i henne! Skulle gärna skaffa en kompis till henne i framtiden...

    SvaraRadera