söndag 1 augusti 2010

Helgen

Den här helgen började riktigt bra! Jag gjorde ett blixtbesök på Garderob och där hade de super rea!
Jag hittade...

En top...


En jeansväst...



Och en sommarklänning...


Ibland har man tur!

Annars den här helgen har jag haft min syster Malin och hennes lill kille Leo på besök. De ville kolla in Sunne nu när det "sjuder" av folk...och såklart kolla in lilla vovven. Syrrans första kommentar när hon fick se Pixi var "är det där verkligen en hund!?" Hahaha...men efter en stund när hon insett att hon inte bara är en hund, utan en ovanligt söt och charmig hund, så började hon fndera på om hon inte skulle skaffa en själv!

Igårkväll skulle vi allihopa åka till mamma på middag, men både jag och Peter kände absolut inte för att förflytta oss en enda meter...hemma är bäst har gällt den här helgen...och så är det bekvämare att vara på hemmaplan med lilla Pixi som väl får räknas som gröngöling än.
Sagt och gjort, det blev grillkväll hemma hos oss istället.





Vi grillade kotletter, kyckling, och till det gjorde jag ungsbakade rotsaker, med hemmaodlade morötter och rödbetor. Istället för sallad grillade vi champinjoner och parikor. Jättegott!
Vi satt ute på altanen till sent på kvällen och surrade, och myste med tända ljus, lite vin och lyssnade till dunket från Kolsnäs, där Fryksdalsdansen håller på.

Och det är bara den här helgen på hela året som det är kö till Systembolaget på byn...med vakt som släpper in & ut folk...helt otroligt...!



Men nu är det söndag och festligheterna är över. Byn är åter öde, och allt är som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar