fredag 13 november 2009

Sjuklingar i familjen

Veckan började med att Julia var rejält förkyld. Hon var riktigt hängig med snuva och ont i halsen. Hon fick stanna hemma från skolan både måndag och tisdag. Nu är hon bättre och får lov att knalla till skolan, men riktigt 100 är hon inte...Hon fick sin spruta igår och har dock klarat sig utan biverkningar. Lite ont i armen bara...

Igår kväll kom Victor hem från hockeyträningen och brast genast i gråt. Riktiga krokidiltårar rann ner för hans kinder=(
Han hade en fruktansvärd huvudvärk som kommit plötsligt under ispasset. Eftersom han var målvakt hade han inte mage att gå av isen...stackarn!

När jag kände på hans panna upptäckte jag att det verkligen pulserade från hans tinningar. Då förstog jag att det rörde sig om rejäl huvudvärk! Naturligtvis var vi utan värktabletter hemma, så typiskt när de verkligen behövs! Sprang in till våra snälla grannar och lånade en karta och matade i honom två alvedon. Sen somnade han och sov i en timma.

Och nu imorse när han vaknade hade han 39 i feber och en hals som är minst sagt svullen. Men jag tror inte det är svinis. Jag tror han fått samma baciller som Julia och hoppas därför att han piggnar till över helgen så han kan få sin spruta på måndag istället. Och att han är frisk tills nästa helg. Det är nämligen Hockey Cup i Leksand, och den har hela familjen sett fram emot. Vore väldigt trist att inte komma iväg på den, nu när vi bokat mysig stuga och allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar