torsdag 26 november 2009

Lite av varje

Kan börja med att berätta att jag TOG SPRUTAN idag! Och den gjorde inte alls ont och jag svimmade inte eller dog litegrann heller för den delen! Det var över på några få sekunder och nu när det gått några timmar har jag bara lite lite ont i armen. Men bara när jag lyfter på den. Så det här känns som att jag överlever!

Så har jag varit duktig och städat hela huset och fått upp lite pynt ikväll. Så nästa vecka när jag far iväg till Umeå behöver jag inte oroa mig för att det inte finns några stakar i våra fönster. Det är faktiskt riktigt mysigt när man får plocka fram de här sakerna.
Alla våra julsaker har vi köpt tillsammans, och vi har bla annat en tomtesamling med "Gnomisar". Vi har köpt en för varje år vi varit tillsammans, så nu ska det vara 15 st iår att ställa fram. De här tomtarna är riktigt mysiga (ska ta bild nåndag och lägga in). Tyvärr har de slutat att sälja dem här i Sunne.
Och så är det ju alla fina saker som barnen gjort i skolan som man bara MÅSTE ta fram, annars frågar de efter dem...fina ljusstakar, änglar i alla de former och slöjdade alster från träslöjden. Men smällkaramellerna ska jag försöka smuggla undan iår. Jag har aldrig kommit överens med smällkarameller...tycker inte de passar in i mitt liv...de känns bara för mycket.

Och som belöning för att jag varit så här duktig ikväll, så unnade jag mig en tur till solariet. Och det var skönt, riktigt skönt att få lite sol och värme mot huden. Det är man inte bortskämd med så här års!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar