lördag 14 november 2009

Märker ni skillnad?

Det gör iallafall jag!!!

Min nya mobil är helt fantastisk! Och då menar jag kameran!
Telefon funktionerna förstår jag mig inte riktigt på ännu, så det tar ett "tag" att få fram ett telefon nummer och ringa det. Men det kommer säkert gå bättre bara jag fått bekanta mig med alla nya funktioner. Mitt betyg so far är att jag är supernöjd! Ett extra plus är att den har en liten "penna" som man sköter alla pekfunktioner med.

Bara för att visa hur bra bilder den tar har jag tagit några kvällsbilder inomhus.


Ljusbild (som var helt omöjligt att ta med min "gamla" Samsung)

Julia poserar i soffan

Julia i NÄR bild


Och dagens inköp på IKEA. En röd stall lykta som jag så länge velat ha.



Och så dagens recept:


Rostade kanderade mandlar med kanelsmak
(Glömde köpa lördagsgodis, och då fick det här bli alternativet)
Mandlarna får en knäckig och lite julig smak.
Rosta sötmandlar i en torr het stekpanna, i ca 5 min.
Lägg dem att svalna på ett fat.
Smält ca 1 tsk smör i stekpannan.
Smält ca 3 msk socker i stekpannan
Strö över ca ½ tsk kanel- och låt det puttra tills allt socker lösts upp och fått en fin brun färg.
Dra av spisen och blanda i mandlarna.
Stjälp upp och låt svalna på ett fat.
Skålarna här är rensade och det är väl ett betyg gott nog...?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar