söndag 21 juni 2009

Söndagen och sista semesterdagen

Sista semesterdagen..blandade känslor vill jag lova!

Men det ska bli kul att träffa alla på jobbet igen, och få höra det senast skvallret.. . Jag är tex vansinningt nyfiken på vad som egentligen hände på Mattias svensexa. Och höra om Maddes eventuella husköp...

Idag har det varit premiäröppet på Vattenparken, och hela familjen utom Peter har varit där. Vansinnigt skönt! Solen gassade, jag var parkerad i en solstol med en bra Läckberg bok, och barnen badade med sina kompisar och var nöjda!

Idag har jag provat på att snickra, och resultatet ser ni här...stommen till en trappa utanför altanen. Jag har tjatat på Peter om den här trappen ganska länge nu...men han har lite svårt för att se hur den såg ut i mitt huvud, så då tog jag helt enkelt och fixade den själv. Ja, den är ju inte klar än, men jag är mäkta stolt, och då speciellt för de gerade hörnen.




Bild när den är helt klar kommer om några dagar!
Peter har haft den roliga sysselsättningen att lägga tak på garaget hela eftermiddagen. Ett svart shingeltak...och det var varmt- ca 22 i skuggan. Han kämpade på bra trots värmen och kom mer än halvvägs på ena sidan.
Egentligen skulle taket ha "svetsats" ihop i fogarna med en varmluftspistol. Men den behövdes inte..det var så varmt så de smälte så fint ihop ändå!


Ja, det var vad vi hann med idag.
Imorgon ringer klockan halv sju=( Jag som har vänt på dygnet under den här semester veckan kommer nog inte att vara så piggelin då.
Barnen däremot får sovmorgon. Jag gissar på att det blir mysmorgon med frukost framför tv-n och Disney Channel lääänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar