lördag 27 december 2014

Skärrad!

Ligger i sängen och borde egentligen sova för längesen men det är helt omöjligt att få ögonen att gå ihop!
En riktigt otäck ska hände precis innan jag skulle gå upp och lägga mig som nog gjorde att adelalinet gick i taket...
Ett värmeljus i vardagsrummet fattade eld , jag upptäckte det när jag pratade i telefon och såg att det flammade så konstigt och var så ljust... Jag försökte blåsa ut lågan som var 15 cm hög men ju mer jg blåste ju mer brann det! Tillslut sprang jag in i köket och fick tag i en tallrik som jag satte över ljuskoppen. Då slocknade det tack och lov! Fy så otäckt det var. Och hade jag inte  varit i samma rum vågar jag inte tänka på hur det hade slutat...
Nu är det definitivt slut med värmeljus överallt i huset, nu ska jag BARA ha dem precis där jag är, framför näsan  så jag har full koll! Och aldrig mer ska jag lämna ett rum där jag har ljus tända. 
Det är sånt här man ser på tv och tänker "det händer andra, men aldrig mig". .. 
Nu vet jag bättre!





2 kommentarer:

  1. Fyy va otäckt! Vilken tur att du upptäckte det.. Fina kort på lilla tomtenissen Olle en riktig sötnöt :) Go fortsättning önskar jag er. Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken tur i oturen!!! Det är nog klokt att alltid ha koll på ljusen... jag vågar knappt ha ljus tända pga risken. God fortsättning!

    SvaraRadera