måndag 1 december 2014

1 december...

Olle har börjat sova nästan hela nätterna nu. Han vaknar kanske vid 5.30 tiden och vill ha en flaska välling och sen somnar han om gott igen. Snällare barn får man leta efter! Oftast när han vaknar vid den hör tiden så brukar Peter ta hand om matningen eftersom han ändå ska upp och jobba, och jag får den stora lyxen att sova vidare, men ibland, som idag så fick jag ge flaskan. Och sen är det bara stört omöjligt att somna om! 
Idag tassade jag ner i köket, gjorde en stor kopp kaffe och sen satte jag igång att baka lussebullar i mörkret.




Lagom till att Olle vaknade så var jag nästan klar, bara gräddningen kvar:)


 Victor var också uppe tidigt eftersom han ville kolla första avsnittet av årets julkalender på tv. Och så öppnade han sin första adventspåse och däri låg ett deostick som han var nöjd med:)

Den här grabben  var också nöjd med att få äta lite bullar til fikat idag. 



Nu har han två små vassa gaddar i nederkäken så det går lättare att tugga i sig lite godsaker:)

3 kommentarer:

  1. Jag förstår Olle att bullarna smaka jättegott dom ser så goda ut. I söndags var
    Lennart, Amanda och lilla Mercedes hit, det var så roligt. Kia åkte tåget på lördag till Sunne, det blev visst en blus från Garderob. Kram på er från
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Mysigt det ser ut ,adventstiden gillar jag bäst i december.
    Adventskalender med paket var uppskattat kommer jag ihåg när M o S var barn,det var lite jobb att göra paket,så det här med påsar var ju en bra grej.
    Fint foto på dina fina killar när de kollar film tillsammans:) kram Lena

    SvaraRadera
  3. I wish you a nice Advent time , enjoy it together :) Take care , hugs to you all

    SvaraRadera