torsdag 25 december 2014

Juldagen...

Hoppas att ni hade en fin julafton igår!

Vi var mestadels hemma och hade det lugnt och skönt, eftersom det var så kallt ute ville vi inte ta ut Olle i onödan... Peter och jag åkte till kyrkogården på fm och tände ljus hos Peters mamma och pappa och syster, och såklart hos Julia där jag även la en röd ros...Det fick bli min kärlekshälsning till henne den här julen. Hon finns med mig i hjärtat varje sekund, men ibland känns det skönt att göra någon handling också. Det lyste så fint hos henne, jag vet inte vilka som varit där och tänt, men det gjorde mig varm inombords att se ljusen hos henne.

På eftermiddagen kom min mamma och bror hit och vi käkade julmat, fikade och delade ut klappar.
På kvällen åkte vi till min moster m familj och tog en kvällsfika.
En riktigt lugn och skön dag, precis som vi ville ha det! Så här såg det ut när vi kollade Kalle...Liten har svårt att sitta still...



Just nu har Olle och  jag hamnat på golvet i vardagsrummet. Han i leksakshögen, och jag kollar lite på datorn...
En tand i överkäken har tittat fram inatt, och så står han väldigt ofta på alla fyra och gungar, så nu händer det mycket i hans lilla kropp!




Dagen före julafton fick jag provsvaret från förra veckans prov...Så här blev omdömet från läraren...

"Bättre än så går det inte att skriva provet. Du har i princip svarat 100% rätt på samtliga frågor och visar att du till fullo behärskar kalkylering, ekonomiska begrepp och kan lösa problem med hjälp av kunskapen
MYCKET BRA JOBBAT!"
Jag klappar mig lite på axeln och tillåter mig själv att vara lite, lite mallig. Tänk att jag kan, fast jag inte tror det i förväg...
Det var en fin  julklapp, att få reda på att det gick bra:)



8 kommentarer:

  1. GRATTIS MARIA TILL DET BRA PROVET DU GJORT OCH EN STOR KRAM TILL ER FINA FAMILJ. Jag var på Hammarö och hade en fin julafton. Lilla
    Mercedes var också med samt övriga nära och kära. Kram från Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla och en god fortsättning till dig också! Skönt att höra att du hade en bra jul med dina nära. Kram på dig:)

      Radera
  2. God fortsättning önskar jag dig och familjen.
    GRATTIS till det fina omdömet av provet:) Det fixade ju du gallant!
    Ni verkade ha en skön julafton med den charmiga lilla tomten:)
    Vi hade också goa små tomtar på Hammarö,3st!
    I morron ska vi alla först till mormor och fika,därefter hit och äta mat.

    Vad han ser sprudlande glad ut lilla goa Olle :) Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag så nyfiken på vem som skrivit...:)

      Radera
    2. Det var din svägerska som har en förmåga att alltid glömma skriva avs:-)

      Radera
    3. Jaha, var det du Lena:) då var min nyfikenhet stillad:)
      Och vem var den 3:e tomten på Hammarö?

      Radera
    4. Det var Otto,syskonbarn till Anna.
      Han är född samma år som Petter.
      Nu ska vi snart åka till Deje å hälsa på Ulla:-)

      Radera
  3. Tack för hälsningen på bloggen :) God fortsättning till dig och familjen!

    SvaraRadera