måndag 8 december 2014

Helgen...

Även denna helg här jag suttit med näsan i böckerna... Det är prov nästa vecka och jag vill vara väl förberedd:)
Peter har alltså stått för en hel del av markservicen i helgen vilket känns väldigt lyxigt! 
Igårkväll slapp han dock att fixa maten för vi var bjudna till Noi som hade fyllt år i veckan. 
Smörgåstårta, ostbricka och så tårta och kaffe på det. Vi nästan rullade nerför backen hem till vårat hus när kvällen var slut! Oj så gott det var, svårt att äta lagom mycket!



Fint dukat!

Idag blev jag så sugen på att göra något julgodis så jag kokade två omgångar med knäck och hällde ut på en plåt. Den ena strösslade jag med krossade polkagrisar. Den andra med krossade salta godisar. Vi har inte provsmakat än, men jag hoppas det blev gott. 

Och så bakade jag saffransbiscotti med mandel i. Hittade receptet när jag handlade på Ica och det var både lätt att göra, och resultatet blev GOTT! 




Risk finns att det tar slut innan julen är här:)


Har ni gjort något gott inför julen än? 
Har ni något som ni "måste" ha varje år för att "det ska bli jul"? :)

2 kommentarer:

  1. Jag har väl bakat lite grann. Amanda har varit här från fredag till söndag, det
    kändes så bra. På söndag kom Kia och vi var med henne till Lidgården i Sunnemo, köpte några julklappar. Kia köpte en fin lampa, en kruka och sevetter. Så var vi bjudna på kaffe hos bekanta till Kia. Kram från Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Lidgården är så mysigt! Längesen jag var där, får nog bli en tur dit framöver.
      Skönt att du har barn och barnbarn som håller dig sällskap då & då. Ensamheten är inte rolig...

      Radera