måndag 17 januari 2011

Spelhelg

Mamma och Kenneth och lilla Leo var hos oss på lördags kvällen och åt lite god mat som Peter fixat!
Efter maten fick fram ett gammalt roligt spel som heter Brainstorm. Det blir genast en massa skratt när man tar fram det här spelet, för man ska ha på sig ett par ehh..snygga glasögon för att kunna läsa en dold text som motståndarlaget inte ska få se.



mamma...


Peter gjorde sig riktigt bra i dem!





Barnen har lagt alla sina julklapps slantar på ett Wii spel, så de har vi inte sett röken av på heeeela helgen. De har ockuperat mysrummet i källaren och ägnat sig åt Mario Cart, bowling, baseball och en massa andra roliga sport spel.

Tyvärr var det bara en handkontroll med i paketet, så när de inte spelat Wii har Ninteno DS åkt fram istället.




Eftersom barnen varit inne i sin egen lilla spelvärld nere i källaren, har jag haft det riktigt lugnt och skönt i resten av huset och kunnat lata mig ordentligt i soffan. Jag har bla läst den här nya trädgårdstidningen från Nelson Garden...




En tidning fullspäckad med nya fröer och en massa trädgårds inspiration. Det passade mig alldeles utmärkt eftersom det redan börjat klia i mina gröna fingrar. Så nu vet jag på ett ungefär vilka fröer som ska beställas, och vilka grönsaker jag vill så i sommar.

Jag har dessutom pöjt igenom Lars Kepler´s "Hypnotisören", och redan nu har jag lovat mig själv att inte läsa mer böcker av honom...fy katten så läskiga!
Styckmord, kidnappnig av barn, och dessutom en hel massa otäcka misshandels historier är inte riktigt min grej...jag drömmer så konstigt när jag läser om obehagliga saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar