måndag 10 januari 2011

Nu har bloggen...

Fått stå tillbaka ett bra tag...ber om ursäkt för det kära läsare. Det har helt enkelt inte funnits sådär värst mycket roligt att skriva om.
Nu ska jag ta mig i kragen och försöka leta roliga bloggupplägg lite överallt. Och framförallt att ta mig tid att sätta mig ner och skriva några rader varje dag.
Både för er som läser, men ochså för mig själv...det här blir ju lite som en dagbok, och det är alltid så kul att gå tillbaks och se vad man gjort. Man glömmer så lätt annars...

Nu är iallfall julen utstökad ur detta hus! Eftersom vi inte var hemma så värst mycket i december kändes det som om det kvittade med allt pynt, och då speciellt granen som Pixi käkat upp belysningen till... Och för varje år tar jag fram färre saker att pynta med. I år stog det två kartonger kvar i källaren, fulla med pynt som jag bara inte orkade ta fram...ibland stämmer frasen "less is more" väldigt bra!

Pixi ja, hon är ett kapitel för sig just nu...går inte in på detaljer men vissa timmar är hon billig! Vissa minuter tom GRATIS! Speciellt när hon käkat upp ännu en kabel till en lampa, eller varför inte en dataladdare...när vi var i Egypten hade hon den goda smaken att käka upp Lenas headset till I Phonen, en ljudkabel på jobbet, och en del annat smått och gott på mammas jobb...hundkraken måste ha tio liv för hon lever än...alla kablar hemma är nu säkrade och upphängda i tavlor, på element osv...

Mitt i alla hängande sladdhärvor har jag försökt att piffa till det lite...

Första tulpanbuketten för i år... jag gillar tulpanerna som allra bäst när de är nyköpta och inte riktigt utslagna.



En gammal tavla som min morfar gjort har satts upp på en vägg som gapat tom i många år...och genast känns rummet mer ombonat!




Det gamla vita bordet jag fyndade på loppis i somras har tillfälligt flyttat in i matrummet, och fungerar nu som databord. Jag var SÅ trött på att datorerna ständigt stog på bordet. Nu har de flyttat en halvmeter in på en annan bords skiva, och livet känns genast mycket bättre=)





Visst är det härligt när små saker som inte behäver kosta en förmögenhet kan lyfta ett rum...det kan vara en tavla, en kudde, eller en blomma...

2 kommentarer:

  1. Det finns ett spray man kan sätta på diverse grejjer om man har hund som gillar att tugga sönder. Det smakar tydligen äckel, så att de ska låta bli tugget...

    SvaraRadera
  2. Det ska jag fråga om i hundaffären Lena. Tack för tipset!

    SvaraRadera