måndag 10 januari 2011

Bad i tunnan...

I helgen var det dax för att bada tunna hemma hos mamma...varje år mellan jul och nyår brukar mamma och hennes Kenneth bjuda in til mat och bad. Förutsättningarna var perfekta. En god middag i magen, kallt utomhus, massor av snö, och en stjärnklar himmel. Och sist men inte minst 40 grader varmt vatten.


Det bäst med att bada hos mamma är att det är på landet, så INGEN ser hur man ser ut...Peter verkar uppskatta det=)


Hela klanen Carlbäck, Eriksson, Lindgren och Larsson samlade.




Ralph Laurent- eller i folkmun kallad Raffe, var också på visit hos mamma...Han är ehhh...LITE större än Pixi.
Typ 45 kilo större för att vara mer exakt. Men det gick bra. Han mosade henne inte och de höll sig på varsin kant- och delade snällt på fårskinnet framför brasan... Snacka om omaka par!



Provade på att vara linslus...







En puss sjuk Peter...




Kolla in dreglet...sorry Raffe- Du får ingen puss av mig!




Tyvärr blir det inga bilder från badet då min kamera immade igen totalt. Men jag kan avslöja att både jag och barnen blev så varma att vi rullade oss i snön för första- och sista gången...
Nu vet jag varför jag aldrig ska bada i isvak...=)

3 kommentarer:

  1. Jag blev badtunne frälst på julbordet, tjatet att "vi" ska ha en i Coffes släkts stuga är på god väg ;-)
    Men du behöver inte vara i skogen för att bada, du har absolut inget att skämmas för snyggo :-D

    SvaraRadera
  2. Wiie, va kul det va att läsa lite i din blogg. :) Jag och Marcus har suttit här och läst. :) Ha det så bra! Kram Emma.

    SvaraRadera
  3. Kul att ni hittat till min lilla blogg Emma & Marcus=)

    SvaraRadera