tisdag 16 juni 2009

Lyxdag

Det blev lite mer än ett glas vin igår till bloggandet, så huvudet kändes lite tungt imorse. Tur att jag har semester så att jag kunde sova ut ordentligt!
När jag väl hasat mig ur sängen vid halv tio fixade jag lite smarrig frukost med äggröra till Victor och hans kompis Lucas som sovit över.
Efter frukosten bestämdes det med Ulrika att vi skulle göra oss en tur till Lidgården.
Det är en jättemysig gård som ser ut som en gammaldags skola utanpå. Falurött med vita knutar och det ligger på landet, mitt ute i ingenstans...men så fort man kommit innanför dörrarna så är det som att gå in i paradiset.
Inredning ÖVERALLT!!! Och då menar jag verkligen överallt. Det är trångt och välfyllt. Allt dekorerat och ditlagt för att passa just på den platsen. De har möbler, glas, porslin, ljus, servetter och mycket mer. Allt i en perfekt blandning...Verkligen värt ett besök!





De här sakerna fick följa med mig hem idag...Lite olika doftpotpurrin för linne och klädskåpen, och tre vita krukor med tillhörande fat. Hade kunnat handla så mycket mer, men vart ska jag ha allt?
Efter lustturen styrde vi bilen hemåt igen, men vi var inte riktigt tillfredsställda med shoppingen...Vi ville handla MER...
Så vi tog ett varv på byn, innan vi åkte hem.
Julia fick ju så söta smycken av Ulrika igår, och jag blev nog lite avis...så nu har jag fixat egna=)
Armband och en ring, som matchar mitt halsband av samma fabrikat blev det i den affären.



Så nu sitter jag här och är så väldans nöjd!
Tänk att det ska va så kul att bränna pengar...tur att det är så kul nuförtiden att jobba ihop till nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar