torsdag 18 juni 2009

Äntligen!

Äntligen blev den utlovade resan till Mariebergsskogen av. Vi valde tyvärr inte rätt dag eftersom regnet öste ner...men vi hade det mysigt ändå!

Det var Victor, Julia & jag. Syrrans lilla Leo 5 år och Julias bästis Clara som åkte iväg.
Vi har sett många roliga djur, och barnen gillade papegojorna allra bäst.
En stund i lekparken blev det också, fast det var blött.



Julia i slänggungan

Men mest behållning av resan fick vi nog alla på Naturrum. Gud vilket mysigt ställe! En riktig oas!

Både barnen och jag gick omkring och kollade in en massa kul naturfakta i en timma. Det var verkligen intressant för oss alla. Så vi bestämde att hit ska vi definitift åka igen i sommar. De hade en servering med uteterass som gick ut i vattnet, och en bra meny, så den ska testas vid nästa besök!

Men idag var det Mc D. som var utlovat och jag ville inte spoliera "deras" dag, så jag hade inget annat val än att ratta dit...



Clara studerade sjöfåglarna en lång stund på Naturrum...

Leo tog en snabbkoll och konstaterade att man nog kunde kolla i den tjocka sidan på kikaren också...


Victor & Julia hör på olika fiskars läten.

Så nu kan jag bocka av utflykt med barnen på min samvetslista.
Känns väldigt skönt att vi kom iväg, trots vädret. En bra dag helt enkelt!