lördag 29 november 2014

Min lördag...

Lördagar betyder oftast pluggdag och då är det Peter som får roa familjen. Idag blev det en långpromenad ned vagnen medans jag satt med näsan i böckerna.
På eftermiddagen åkte Peter iväg på julbord med jobbet och Victor tog över rollen som bebispassare en stund. Han brukar ofta sätta på teletubbies på datorn (kanske för att han själv var ett STORT fan som bebis...) och så satt båda försjunkna en stund:)



Lite mat i magen har vi också fixat till nu ikväll jag och Olle (Victor är hos kompis). Gös i ugn med potatis och kokta grönsaker. Mums!

Så här såg det ut innan det åkte in i ugnen...


Och färdigstekt så här...

 Man kan faktiskt ta vilken fiskfile man vill, salta peppra lite fiskkrydda, lite dill och så lite hyvlat smör på toppen. In i ugnen i ca 15 min, på med grädde och så in i ugnen 10 min till. Vi kallar det farmor Elvy fisk för det är hon som lärt oss.

Olle gillar också att vara i köket... Han älskar att sitta och plocka i lådor. Han slamrar och bankar och dreglar ner det mesta... ( det blir en del disk...) han kan lätt sitta och plocka i 45 minuter och är sååå koncentrerad:)





Nu har han precis somnat min lilla sol, och den trötta mamman ska se på lite tv och invänta de stora grabbarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar