lördag 29 november 2014

Julpyntat...

 
Den här veckan har vi plockat fram lite julpynt och försökt göra det lite mysigt härhemma. Jag är ingen mästerfotograf men tänkte ändå visa lite.

Det fick bli vita julgardiner iår som nog kommer hänga kvar efter att julen är över också. 






Duken på bordet har Peters mamma broderat och den är jag lite extra rädd om.  


Lite blommor är aldrig fel till advent. Jag älskar hyacinter och har dem lite överallt! 
Ljusstakarna i form av en stjärnor har jag precis köpt på ett heminredningsparty (ZBH) och jag gillar dem verkligen! (Lappen sitter kvar ser jag nu...)



Mera hyacinter och Olles fina gråa tomte han fick i doppresent av min farmor. 




Tomtesamlingen står som vanligt på öppna spisen...


Och i hallen...


Och här ser ni min superfina julklapp som jag fick (lite tidigt )från min snälla mamma. En stickad gosig filt med flätmönster och en matchande kudde med tofsar. Också från Zelected By House. Färgen är grå och matchar soffan och fåtöljen perfekt:)


Inte bara jag som gillar den filten kan jag tala om, det är lite strid på kvällarna i tv soffan:) 







2 kommentarer:

  1. OH va mysigt och ombonat det ser ut . Roligt att Du uppskattar duken som Ni fick som mamma har sytt . Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Den är så fin och välsydd, liksom alla dukar från Elna är, och jag hoppas den får hänga med många år till:)

    SvaraRadera