söndag 30 november 2014

Adventskalender...

När jag var liten ordnade min mamma med en adventskalender som vi syskon fick öppna varje dag fram till jul. Vi fick små små saker som låg i små askar, och jag kommer fortfarande ihåg känslan när man vaknade på morgonen och visste att man hade en överraskning som väntade:)

Nu vill jag gärna att mina barn ska få känna samma pirr i magen när de vaknar såhär i juletider ... Jag ångrar så att jag inte gjort detta tidigare,  Julia skulle ha älskat det! 

Nu är ju Olle alldeles för liten för detta, och Victor är ju kanske lite för stor, men jag har valt att applicera min ide på Victor ändå,  och han verkar faktiskt uppskatta tanken:) 
Jag hittade passande påsar på Panduro och jag har fyllt dem med lite alltmöjligt. 



Ibland kan det vara en lite större sak som deo eller duschcreme, och ibland bara en godsak. Eller hockeytejp som det går en del av... Jag kan skriva det här för jag är 100% säker på att han är helt ointresserad av min blogg:)

Påsarna ihopknutna och laddade med små överraskningar:)


Och nu står de uppradade på victors hylla och väntar på att det ska bli morgon och 1 dec!


1 kommentar:

  1. Ja det tyckte ni va så kul med kalendern.Vad vi pyssla till jul och hade mysigt.Jättefin kalender till Victor han kommer bli så glad och förtjust.Kram

    SvaraRadera