torsdag 20 november 2014

Låååång frånvaro....

Nu var det väldigt längesen jag skrev något!
Olle har varit rejält förkyld senaste veckan och det har varit kämpiga dagar och nätter för oss båda. Jag springer med snorpapper i högsta beredskap dagarna i ända känns det som och vi har mest hållit oss inomhus eftersom det varit riktigt grått och kallt ute. De två små gaddarna i underkäken ställer också till det lite för honom och det är svårt att komma till ro och vila och sova utan alvedon.
Första gången han är ordentligt sjuk och jag tycker så synd om honom, men nu känns det som om det värsta är över för idag har han varit lite busig igen:)

Victors stygn togs bort igår och såret är riktigt fint läkt. Han är tillbaks på isen för fullt så han kom lindrigt undan! Det var en rejäl snäll han fick och jag säger bara tur att hjälmarna idag är så bra!

För övrigt den här veckan så har det inte blivit så mycket gjort. Lunch med en kollega här hemma häromdagen som också är ägare till Bertil, ett av Pixis barn så hon fick också en kompis att busa en stund med. Att ta kort på dem var inte att tänka på för de sprang runt som små vesslor.
Idag har jag bakat lussebullar. Degen blev riktigt bra och jäste sig jättestor! 

Jag gjorde hälften som bullar med mandelmassa smör och socker i, och hälften som vanliga lussekatter. Mmmm, smakade gott med ett glas mjölk till!


2 kommentarer:

  1. Nu hoppas jag att ni får en frisk och fin helg, Jag väntar på Kia, vi skall och gratulera en f d grannfru som fyller 90 år, hon bor på servicehuset i Deje. I
    söndags var jag till Karlstad och gratulera Oliver som fyllde fem år den 17 e nov. Kram på er från Ulla

    SvaraRadera
  2. Kram till dig också Ulla, och hoppas ni hade trevligt på uppvaktningen.

    SvaraRadera