onsdag 21 december 2011

Ett litet projekt...




...som jag tänker ägna mig åt i julhelgen är den här fåtöljen.


 Jag upptäckte fåtöljen av en slump när jag rotade igenom mammas magasin i somras, i jakt på "något" kul. Hennes magasin är fullt av gamla roliga saker.  Fåtöljen har stått hemma hos min mormor och morfar i Karlstad i alla år, och när de gick bort och huset såldes så hamnade fåtöljen hos mamma. I hennes magasin. Och där har den stått sen dess. Den luktade inte hallon direkt....


 Därför har jag tagit bort det gamla tyget, och all gammal stoppning.

 Nytt tyg är beställt, och det blir samma ljusa färg som vi har på soffan i vårt vardagsrum. Benen har jag skruvat av och slipat trärena, och de ska få sig en omgång med bets.
 Och idag handlar mamma ny stoppning till fåtöljen på en tygaffär i Karlstad.

Det här ska bli riktigt kul!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin fotölj! Ser faktiskt nästan ut som mina köksstolar, fast jag har metall-underrede och de lär vara lite högre än fotöljen :)

    SvaraRadera
  2. tänk om mormor kunde se dig nu när du gör iorning fotöljen.Den kommer ju från min mormor hon har vävt tyget.Den kommer bli så fin hos er i vardagsrummet.Kram mamma

    SvaraRadera