fredag 7 november 2014

En dag i köket...

Inför morgondagens festligheter ska det serveras en riktigt smarrig thaibuffe så två senaste dagarna har jag och Noi teamat i köket ganska många timmar...
Vi har fixat ihop 6 olika rätter som är sjukt goda allihopa om ni frågar mig. Jag har liksom valt ut de rätter jag gillar allra mest och så har vi lagat dem ihop. Eller ja, Peter har faktiskt hjälpt till lite han också. Idag fick ha dra fram grillen ur vinterförvaringen i växthuset och grilla kycklingspett ( under Nois vakande öga...)



Farmor bakade goda bullar imorse, hon brukar göra det när hon är här, vilket jag är sååå glad för:)



så med andra ord har det varit fullt upp i köket idag.
Lägg därtill att vi fixade en god räksoppa till lunch eftersom vi hade skalat massor av räkor till buffén, och jag ville inte kasta alla skal, och nu ikväll drog jag fram ett långkok med pulled pork ur ugnen som stått och puttrat i 8 timmar...

Nu ska det bli skönt att lägga sig ner och ladda inför en förhoppningsvis trevlig kväll imorgon tillsammans med nära och kära:)



1 kommentar:

  1. Vilken god mat ni gjorde och festen va jättekul o Olles dop sååå fint,eran solstråle är underbar.Fantastik trevlig kväll med er och era släktingar o vänner.Kram mamma

    SvaraRadera