tisdag 7 oktober 2014

Prov....

Sådär, då var provet färdigskrivet och det är bara att hålla tummarna för att det gick bra! Svarade på alla frågor och tror minsann att det mesta blev rätt...

Nervöst innan och det känns att det är många år sen man satt i skolbänken och skulle prestera på detta sätt...

Mamma kom hit tidigt imorse för att passa Olle när jag åkte iväg och de har haft en mysig morgon tillsammans med grötfrukost och blöjbyten och påklädning. Känns bra att han accepterar andra än mig och Peter så att vi kan smita iväg såhär nån gång då och då:)

Och för att "fira" att provet är överstökat så tänker jag nu unna mig all ledig tid idag att läsa bra bok och mysig tidning.


Pixi har redan gosat ner sig under filten i mitt knä och väntar på att jag ska sätta igång o läsa...


Dagens Olle bild får bli en som Monique knäppte när hon var på besök:)



10 kommentarer:

  1. Maria,du är jätteduktig som tar i tur med att läsa och så detta charmtrollet Olle,
    stora charmtrollet Victor trivs han i skolan? Spännd på att höra hur provet gick.
    Kram från Ulla

    SvaraRadera
  2. Nice to read that your test was ok :) But when I see the photo of Olle , he has already grown up a lot :)
    Hugs
    Monique

    SvaraRadera
  3. Vad är Pixi för ras?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en blandning mellan chihuahua och kratzy pryzaryk ( osäker på om det stavas så...) . Det är precis samma blandning som Laila Bagge och Pernilla Wahlgrens hundar.

      Radera
  4. Ok,tack för svaret. Är en sådan ras pigg på långa promenader? Jag vill ha en lagom stor hund som sällskap på mina turer och jag tycker er Pixi är så söt och verkar så tillgiven. Men då gäller det att hitta en sån blandning också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är perfekt på det viset att hon klarar av att går flera timmar i skogen utan att bli trött, bara det inte är för högt ris ( hon är ju inte så hög...). Och är det risigt väder klarar hon sig med att kissa i skogen på baksidan av vårt hus. Så hon tål mycket motion, men klart sig också med ganska lite. Men fast hon är liten till storleken så kräver hon en ganska fast hand. Hon tror nog att hon är större än vad hon faktiskt är :)
      Om jag ska prata nackdelar så är det att hon är skällig när någon kommer hit, hon kan bara inte vara tyst, och det tror jag är dvärg pincher instinkten, att hon måste vakta... För övrigt tycker jag att hon är en perfekt liten vän:)

      Radera
  5. Du är duktig som pluggar igen och jag har den stora äran att få vara med världens goaste Olle,han är ju helt underbar och så snäll och go,han gilla verkligen att dra sig i spjälsängen och prata med djuren på kanten,ser fram mot nästa tisdag igen.Massor med kramar mamma

    SvaraRadera
  6. Vilken go bild på Olle! Ett riktigt litet charmtroll ser det ut som! Lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
  7. Tack för infon om lille vovven :) en annan fråga ska till Sunne, vet du om det finns någon thai-massage där?? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte en aning im det finns... Prova att googla, brukar funka på det mesta:)

      Radera