fredag 24 oktober 2014

Fredagsfika...

Idag när jag vaknade kände jag att jag bara måste få göra fint hos Julia, så efter att vi fått lite frukost i magen åkte vi och handlade det som behövdes. Lite fint granris och en liten lykta som inte var så "kyrkogårdig". Kändes fint att göra iordning och tända ett ljus även om det spöregnade och blåste kraftigt. Stackars Olle fick hänga på och han somnade i bilstolen under tiden jag gjorde fint trots vädret. Men när vi kom hem igen fortsatte han att sova gott i sin varma goa säng så jag tror inte han tog någon skada. Iallafall så verkar han inte ha blivit förkyld.

Helt plötsligt  kom Victor hem glad som bara den! Han hade fått sluta tidigare från skolan och var på gott humör eftersom han nu har höstlov! 
Vi tog en fika och invigde våra nya kaffekoppar som jag tycker är så fina!


Vi delade på ett glasspaket och gissa vem som tog mest...


Jag hade dessutom någon som hjälpte mig att tömma skålen...mmmm lät det hela tiden:) Spännande att känna på den kalla glassen också!


Victor är stora idolen och det är alltid roligt när han är hemma för Olle. Allt han säger och gör är roligt!



Jag uppskattar verkligen att få vara hemma och vara mammaledig och ha tid att ta tillvara små studer som den här. Att få sitta och prata om allt mellan himmel och jord utan att ha tider att passa.

Jag och mina fina fina killar! 



Trevlig helg till er som kikar in här!


1 kommentar:

  1. Trevlig helg! Ha det så gott i höstrusket! Kram/Anna-Karin L

    SvaraRadera