måndag 30 april 2012

Kl 14,50

Egentligen har jag inget specielt att skriva, men jag är grymt rastlös så därför skriver jag ändå.

Magnetröntgen förut idag gick jättebra för Julia som ni kanske såg på Peters kommentar i det förra inlägget. Hon hade inget ont, bara lite av den hårda britsen. Men framför allt-Inget illamående på hela dagen so far! Gött!
Efter magnetröntgen så var det dax för den dagliga lungröntgen...hon har fortfarande kvar slangen eftersom det ligger liiite vätska kvar som dränet inte riktigt kommer åt. Grrrr! Frustrerande att vänta såhär dag efter dag. Från början sa de att det skulle sitta några dagar. Nu har det varit på i 11 dagar...

Victor är ledig från skolan idag eftersom det är klämdag. Han har lekt kurragömma med många andra barn i blandade åldrar i Donald huset på förmiddagen. Dom har att göra att leta efter vandra eftersom huset är jättestort och har tre våningar med många skrymslen och vrår. Och nu är han till Universeum för 3:e gången med en kompis. Honom går det ingen nöd på:)

Själv sitter jag och slösurfar eftersom Julia sover tungt och skönt. Jag försöker hitta nya kuddar, gardiner och lite annat kul på några heminrednings sidor. Jag är grymt sugen på att pyssla och pynta och göra fint  när vi kommer hem. Vårpiffa lite:)

När Julia vaknar ska jag se om vi inte kan ta en liten promenad i rullstolen. Solen skiner här i Gbg idag och det är mer än vårvärme i luften. Lite sol på äsan behöver vi allihopa:)

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Tack Maria för du håller oss underrättade!
    Kramar från Ulla i Deje.

    SvaraRadera
  2. Hej på er i götet.hoppas ni får sova bättre inatt.Jag trodde våren var kommen även här uppe men när kvällen kommer så kommer även den kyliga temperaturen så nån brasa vid hembygdsgården blir det inte för min del,för övrigt går livet sin gilla gång men jag väntar å läser alltid dina inlägg maria.tycker du skriver så bra så du borde kunna bli författare.hoppas julia repar på sej så ni får pausa hemma snart.kram på er alla.monika å gunde

    SvaraRadera
  3. Håller med förra skrivare Maria.Du skriver så bra så du kunde bli författare.Nu har Ronny och Lena och Felicia varit här på fika och hämtat eran goding Pixi.Ronny fick en stor whisky.Kul för er att dom kommer imorgon och hälsar på er.Vad härligt för er att gosa med Pixi hon är ju underbar.Wilma letar efter henne redan.Saknar er mycket.Härlig ni haft en bra dag.Många många kramar mamma

    SvaraRadera