tisdag 23 februari 2010

Os Mössan

Igår när jag läste Aftonbladet fick jag syn på ett mönster till OS mössan, och jag föreställde mig genast hur glada mina barn skulle bli om de fick en varsin.

Impulsiv som jag är stack jag iväg ganska omgående till handarbets affären och köpe garn och virknålar.
Som ur är kan Lena på jobbet virka...de visade sig att hon är en rikig hejare på att hantera en virknål och garn...Den här fina mössan knåpade hon ihop igårkväll.




Så idag är det min tur att försöka mig på att handarbeta. Jag tror att jag börjar på jobbet så Lena finns nära tillhands om det krånglar.

Återstår att se om min blir lika fin som hennes...

2 kommentarer:

  1. Superfin... Tycker du och LenaL ska designa en Tentipimössa utifrån de fyra elementen. Det vore väl nått :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, tanken har slagit mig att det skulle vara kul att ha en egen Tentipi mössa. Men HUR skulle den se ut? Iden med de fyra elementen är inte dum, det gäller bara att få till det med färgerna och mönstret. Förslag mottages tacksamt=)

    SvaraRadera