fredag 20 februari 2009

Trotsa vintern!!!


Ja, det är precis det jag försöker att göra!!! Varför ska det vara så här varje år, att när jag verkliiiiigen vill ha vår- ja då kommer vintern på riktigt till min stad???? Snön dansar ner i perfekta flingor och den lägger sig verkligen tillrätta där på marken och på alla hustaken.....Jag vill ju höra dripp...dropp, dripp, dropp istället för denna tystnad som följer ett tjockt snötäcke!!!



Jag har gjort vad jag kan för att få lite vårstämning idag iallafall. Har putsat fönstren i hela huset. BÅDE PÅ IN & UTSIDAN, fast det var 6-...
Det var trots nr.1....
Trots nr.2...
hängt upp nya gardiner i lite roliga färger, så att allt inte är vitt när man kikar ut genom fönstren.
Ja det var nog det jag har hunnit med denna förmiddag.





Är hemma och vabbar med Julia idag som har ont i halsen.

Igår ställde min snälla mamma upp och var barnvakt så att jag fick jobba.
-Tack mamma!!! I love y!!!!
Men igår em ringde Julia och var ledsen. Jätteledsen....Hon hade superont i ett öra...Hon ville hem till mammi.

Alltså man är såååå maktlös när man ser sitt barn ha så ont. (Jag tackar den smarta människan som upfann värktabletten!)

Iaf så släppte verken efter nå´n halvtimma och sen kunde hon sova gott hela natten. Idag är hon lite piggare, så vi har sett på TV och gjort lite pärlplattor =)

Hoppas hon är ännu bättre imorgon så vi kan åka till Tby badhus som planerat...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar