onsdag 29 januari 2014

Gravidhjärna...

Jag känner mig minst sagt rörig i huvudet just nu och funderar på om det finns något som kan kallas gravidhjärna?
Jag skriver upp alla tider och möten som är inbokade annars glömmer jag helt bort dem.
Jag åker ifrån saker fast de står mitt framför ögonen på mig, och jag har börjat skriva bokstäver och siffror fel på jobbet. Säger en sak fast jag menar en annan...
Det här är inte riktigt likt mig...
Kanske är det alla hormoner som spökar, eller så är huvudet fullt av tankar på renoveringen i huset. Eller så är det helt enkelt en effekt av för lite sömn de senaste månaderna...
Jag försöker ta det med ro och tröstar mig med att det går över. Så länge jag inte går vilse, tappar bort en hund eller glömmer vart jag parkerat bilen så är det faktiskt ingen katastrof:)

Hursomhelst så börjar renoveringen hemma bli klar, och vi ser fram emot att få flytta hem på söndag eller måndag.
Just nu håller golvet i mat & vardagsrum på att slipas och lackas. Kök och hall är
nästintill klart och resultatet är över förväntan!
Det ska bli kul att få visa er hur fint vi får det!
Och tänk att det där som alla säger att det tar mycket längre tid än man tänkt sig från början, det stämmer faktiskt!
Vi trodde att det här skulle ta ca 2 veckor, men nu har vi snart bott i mammas gästhus i 4 veckor...




5 kommentarer:

  1. Ja det är säkert en kombination av allt du skrev,blir nog bättre när du får flytta hem o allt lugnar ner sig.Men själv tycker jag att känner igen mig,men jag är betydligt äldre så. ..dement light?
    Är hemma i förkylning som så många andra,längtar ut..åka skidor:-)
    I tisdags hjälpte jag mamma flytta till permanent boende på Brogården,kommer nog att bli bra. / KRAM. Lena L

    SvaraRadera
  2. Hy Maria
    Nice to read you but don't worry .. I'm sure you'll manage all with bravour :) I'm happy that you and your baby are well , this is the most important .. take care , hugs to all of you , my thoughts are next to you :)

    SvaraRadera
  3. Skönt för er att komma hem :)

    SvaraRadera
  4. Gött att få komma hem :-) Om bu inte Bitte "hittar på nåt" för o ha er kvar...;-) Glömde skriva i tidigare inlägg - JÄDRAR va lik Peter va din släkting på kortet!! Fränt :-) Må så gott, Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Lennart har ordnat med min dator men nu kom han hit med den idag. Nyfiken på köket så var det jätteroligt att se Anna-Lisa, hon är precis som förr, hälsa till henne. Kramar från oss på Dejefors
    Ulla och Sven

    SvaraRadera